Sprawdź co się u nas dzieje

Proces wnioskowania o subwencje z Programu Tarcza Finansowa FPR w usługach bankowości elektronicznej Mini Firma i Mała Firma+

TARCZA FINANSOWA PFR DLA MIKRO, MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM

 
Link do strony :  https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp.html 
 
 
 
Finansowanie dla mikrofirm i MŚP opiera się na nieoprocentowanych subwencjach finansowych, dostępnych w bankach komercyjnych i spółdzielczych, które przystąpiły do programu.

Kto może składać wnioski?

Wnioski mogą składać mikro, małe i średnie firmy (zatrudniające od 1 do 249 pracowników), którym przynajmniej o 25% spadły przychody w związku z COVID-19. Duże przedsiębiorstwa, o skonsolidowanej sumie bilansowej powyżej 43 mln euro mogą wnioskować o rozwiązania pomocowe bezpośrednio w Polskim Funduszu Rozwoju („PFR”).

Do mikro, małych i średnich firm trafią subwencje o wartości 75 mld zł., z czego nawet 75% może być pomocą bezzwrotną, po spełnieniu odpowiednich warunków.

Bezpłatne wnioskowanie o subwencje

Wniosek będzie weryfikowany przez PFR w oparciu o warunki Programu, na podstawie m.in danych z ZUS (zatrudnienie), Ministerstwa Finansów (m.in. przychód ze sprzedaży za poprzedni rok obrotowy dla MŚP) i na tej podstawie PFR wyliczy wysokość subwencji. Ważne, aby wnioskujący o subwencję złożyli deklarację VAT, co pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

Bank będzie pośredniczyć w zawieraniu umowy z klientami i realizować wypłaty, a sam wniosek, odwołania i reklamacje będą rozpatrywane przez Polski Fundusz Rozwoju. Ewentualne odwołanie także będzie można złożyć w bankowości internetowej dla firm

Najczęściej zadawane pytania : 

 

https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp-faq.html

 

Na co można przeznaczyć wsparcie?

Firmy będą mogły przeznaczyć subwencje na pokrycie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej: m.in. większość kosztów stałych i codziennych niezbędnych dla prowadzonej działalności, wypłatę wynagrodzeń dla pracowników, opłacenie czynszu, spełnienie świadczeń z umów zawartych z kontrahentami. Z subwencji można również spłacać kredyty, przy czym na przedterminową spłatę kredytów maksymalnie można przeznaczyć do 25% wysokości otrzymanego wsparcia. Dodatkowo, finansowanie z Tarczy PFR można łączyć z innymi rodzajami wsparcia związanymi z COVID-19, takimi jak zwolnienie ze składek ZUS i świadczenie postojowe.

 

https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa/

Kontakt

Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
44-100 Gliwice, ul. Raciborska 2

Tel.: +48 32 231 39 92

Tel.: +48 512 733 940

Fax: +48 32 231 94 14

WWW: www.cechrr.gliwice.pl

e-mail: biuro@cechrr.gliwice.pl

NIP: 6310201322
REGON: 000758270
KRS: 0000119506

Rachunek bankowy BZWBK O/Gliwice 
36 1090 1766 0000 0000 7503 3086 

© 2024 Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości.