Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Szanowni Państwo,
informujemy, iż z dniem 01 września 2023 roku wejdzie w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 06 lipca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania w zakresie wysokości stawek wynagrodzeń.
Od dnia 01 września br., wysokość stawek wynagrodzeń wypłacanych młodocianym pracownikom będzie wyglądała następująco:
- nie mniej niż 8% – w pierwszym roku nauki lub klasie I branżowej szkoły I stopnia
w przypadku młodocianego realizującego dokształcanie teoretyczne w tej szkole;
- nie mniej niż 9% – w drugim roku nauki lub klasie II branżowej szkoły I stopnia w przypadku młodocianego realizującego dokształcanie teoretyczne w tej szkole;
- nie mniej niż 10% – w trzecim roku nauki lub klasie III branżowej szkoły I stopnia
w przypadku młodocianego realizującego dokształcanie teoretyczne w tej szkole;
- nie mniej niż 7% w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy.
W związku z powyższym pracodawcy, którzy zawarli umowy o refundację przed 01 września br., będą mogli starać się o aneksowanie tych umów ze względu na zmianę wysokości stawek.
W tym celu należy złożyć do Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży wniosek o aneksowanie umowy lub umów zawartych przed powyższym terminem (druk w załączeniu ) wraz
z aktualnym oświadczeniem lub zaświadczeniem o pomocy de minimis otrzymanej w okresie ostatnich trzech lat (rok bieżący i 2 lata wstecz) – druk w załączeniu.
Jeżeli istnieje zagrożenie przekroczenia pomocy de minimis przez pracodawcę należy dołączyć formularz de minimis – druk w załączeniu.
Terminy składania wniosków o aneks:
- Pracodawca, który złoży wniosek o aneksowanie umowy o refundację w nieprzekraczalnym terminie do 30 września br., będzie miał aneksowaną umowę od dnia 1 września 2023 r.
- Pracodawca, który złoży wniosek o aneksowanie umowy o refundację po 30 września br., będzie miał aneksowaną umowę od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu,
w którym złożył wniosek (np.: wniosek zostanie złożony 5 października, to umowa będzie aneksowana od dnia 1 listopada).
Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
44-100 Gliwice, ul. Raciborska 2
Tel.: +48 32 231 39 92
Tel.: +48 512 733 940
Fax: +48 32 231 94 14
e-mail: biuro@cechrr.gliwice.pl
NIP: 6310201322
REGON: 000758270
KRS: 0000119506
Rachunek bankowy BZWBK O/Gliwice
36 1090 1766 0000 0000 7503 3086
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...